Hanoi

30 april 2017 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Lieve family and friends,

De tijd in Hanoi vliegt voorbij, en inmiddels lijkt Nepal ook al weer jaren geleden! Maar ik ga het weer zeggen: ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin!

Laat ik eerst eens wat vertellen over mijn nieuwe huisgenoten, waar ik dus echt niet van gecharmeerd ben! Het is een oudere Amerikaanse man met een Aziatische vrouw. Wat een domper! Hij heeft zich nooit voorgesteld, of uberhaupt iets tegen mij gezegd. Parkeerd zijn bike alsof hij de enige is. Onze waslijn hangt vol met zijn kleren die hij daar rustig een week laat hangen, en hij durfde ook nog al zijn eten op mijn plankje te leggen in de koelkast. Nou dan denk je al geen leuke gast, maar 1 van de eerste dagen heeft hij al over mij lopen klagen. Want ik had gezongen rond 11pm. Hallo ik wist niet eens dat er iemand was, had hem nooit gezien. Hij kwam ook niet naar mij toe maar ging naar de huisbaas. Echt wij worden geen vrienden!

Gelukkig had ik al vrienden gemaakt! Dat heeft voor hele mooie avondjes gezorgd. Zo waren we een paar keer gasten op feestjes van mensen die we nog nooit gezien hebben, of hebben we allemaal leuke plekjes ontdekt in Hanoi die zij al kenden! Helaas als je wat langer op een plek blijft dan zie je mensen komen en gaan, hoort er ook bij.

Over het algemeen bestaan mijn dagen uit uitslapen, lunchen met vrienden en in de avond werken. En daarna ook vaak nog wel de gezelligheid opzoeken! Dit allemaal lekker op mijn scootertje (nummer 4 alweer, had nogal wat problemen)
Ik weet de weg ook steeds beter te vinden wat best fijn is in dit verkeer haha. Qua eten doe ik mijn best om wat vietnamees te eten maar vaak kook ik zelf! Werken vind ik ook nog steeds super leuk! Ik geef nu les aan vijf klassen, de leeftijden gaan van 4 tot 12 en voel me echt weer lekker juf! Er heeft zelfs al een kind gezegd: i love my teacher with my heart Ik vind het lesgeven aan de oudste groep het leukst, deze willen allemaal ook zelf graag engels leren en hebben er echt plezier in! Ik probeer ook vietnamees te leren maar man wat is dat moeilijk haha, kan nu paar woordjes maar vergeet steeds die rare uitspraak!

Soms moet je werken en soms heb je vakantie, zo komt het dat ik op een reisje naar Ninh Binh ben geweest. Vier dagen public holiday!  Weer in een dorm, eigenlijk weer super gezellig! Het is daar echt prachtig! We zijn vanaf Hanoi met onze scooter gegaan, zo kunnen we ook in Ninh Binh lekker rond rijden! Je rijdt tussen rijstvelden en bergen door, alles is zo groen! We hebben veel pagodes gezien, hele andere stijl als we in de andere landen gezien hebben. Ben zelfs naar bird valley geweest, uiteraard eerst even gegoogled of dit wel veilig was! En boottochtjes, heel veel boottochtjes! Super gaaf want je gaat tussen de bergen door maar ook in grote waar je moet bukken anders stoot je je hoofd. De Vietnamese moeten roeien, veel doen dit met hun voeten echt een gek gezicht joh.

Iets anders super vets wat we hebben gedaan was het festival Equation, hier moest ik echt voor vrij vragen maar was het zo waard! Drie dagen in de bossen lekker dansen op techno muziek met wat vrienden. En slapen in tentjes! Ik heb me hier heel goed vermaakt!

De komende tijd is vooral veel werken, pay dat komt er weer aan wiehoeee! Rond 27 mei moet ik een visa run doen want dan verloopt mijn visa. Ik moet dan even het land  uit en daarna weer in, dus er komt weer een tripje aan! Zin in! Maar eerst nog twee dagen Ninh Binh! Man ik dacht dat dit een kort verhaal zou worden maar niet echt gelukt ;)

Heeeeeeeel veeeel liefs vanuit Vietnam!

1. Anja schimmel:
    30 april 2017
    Super wat jij allemaal meemaakt maar wat geit altijd zegt eruit is eruit en dr niet weer in dus word wel tijd dat je weer eens thuis komt hoor maar geniet nog maar even
  2. Mary schimmel:
    30 april 2017
    weer mooie herinneringen gemaakt dien !
  3. Corrie Krijt:
    30 april 2017
    Wat een geweldige tijd maak jij door. ik vindt het super dat je zo geniet. ik kijk nu al uit naar je volgende reis verhaal.
    Gr. Corrie Krijt.
  4. Marco:
    30 april 2017
    Weer een mooi reisverhaal Dien, en nog meer mooie herinneringen erbij. xx
  5. Marrit:
    30 april 2017
    Super gaaf om te lezen weer! Fijn dat je het zo naar je zin hebt ! We hebben nu in ieder geval een reden om je volgend jaar terug in Nederland te hebben . Genietse
  6. Opa en Oma:
    1 mei 2017
    Belofte nagekomen.weer een mooi verhaal.veel liefs opa en oma.
  7. Opa en dienie:
    1 mei 2017
    wat fyn om je verhaal te lezen wij genieten er van groeten van opa en dienie
  8. Erica en Egbert Bekkering:
    1 mei 2017
    Wat een geweldige tijd beleef jij toch en je geniet met volle teugen en laat ons mee genieten van je mooie verhalen. Geniet er nog een poosje van veel plezier. Groetjes en liefs van ons.
  9. Netty schimmel:
    1 juni 2017
    Superleuk om te lezen! Vind t zo ontzettend stoer dat je daar bent. Bewondering!