Paardrijden in Mongolië

10 augustus 2019 - Ulaanbaatar, Mongolië

Senno!

Vraag me alsjeblieft niet meer welk land ik het mooiste vind! Want ook op Mongolie ben ik verliefd geworden!

Maar ik zal eerst verder gaan waar ik de vorige x gebleven was. Rusland, al moet ik eerlijk zeggen dat valt een beetje in het niet bij mongolië! Yekatarinaburg en Irkusk waren dan ook leuk maar niet bijzonder. Bijzonder werd het pas in de trein waar we dachten een biertje te gaan drinken in de restauratie wagon. Toen we aankwamen zat dat helemaal vol nederlanders! Later kwamen er twee Russen bij zitten en toen werd het interessant want zij deelde gratis wodka shotjes uit haha. Man wat heb ik gelachen zeg! Toen we Rusland uitgingen zaten we met twee gezellige Duitse meiden in een coupe. De border over was ook grappig. We moesten in de trein blijven en er kwamen verschillende mensen langs zo kwam iemand checken of we niemand in de trein hadden verstopt werden onze paspoorten opgehaald, werd er gecontroleerd met een drugshond en in mongolie werde procedure weer herhaald haha. Maar alles was oke en we mochten het land in.

Na een super gezellig gesprek te hebben bij Nomads kregen we een nacht cadeau in een luxe lodge! Dit was echt een super start van Mongolie! Om bij de lodge te komen moesten we eerst een stukje rijden en vervolgens een boottochtje. Nou dit vonden wij niet erg!!! We sliepen in een gave yurt en de mensen waren zo lief, ze zorgden dat we echt niks te kort kwamen! Lunch stond gelijk al klaar, kregen een lekker vuurtje en we mochten onze backpack absoluut niet zelf dragen. We ontmoeten ook onze gids voor de paardrijrit. Want dat hebben we gedaan! Negen super vette dagen op een paard door het midden van mongolie! En het was zo mooi en zo vet en zo gaaf! We hebben over vlaktes gereden, door heuvels,  over rotsen,door rivieren en door het bos en ga zo maar door! Het paardje was klein, maar wel heel sterk! Neemt niet weg dat het er niet uitzag haha. De teugels hadden wij in 1 hand, bij een traditioneel mongolisch zadel kun je bijna alleen maar staan. We sliepen snachts in een tent die vaak al klaar stond als we aankwamen.  Wanneer we het koud hadden trokken we onze Dell aan, een traditioneel kledingstuk hier haha. We hebben hier ook lekker in gereden! We hadden wel vier mannen voor ons aan het werk haha!  Een kok zorgde voor het eten, de horsemen voor de paarden, de guide ging met ons mee op pad en de driver zorgde dat de bus er steeds was! Wij dachten 9 dagen back to basic weer lekker poepen in een gat of in de natuur en 9 dagen geen douche. Elke dag stond er gewoon een wc klaar en na dag 3 was er opeens een douche met warm water!! Wel is waar lekker geimproviseerd maar hallo schoon haar! De avonden werden gevuld met kaartspelletjes en wodka! Op een paard door mongolie heen stond altijd al op mijn lijstje, en ik ben zo blij dat ik het gedaan heb! Ik heb zo genoten van alle mooie landschappen en de lieve mensen!

Als afsluiter zijn we gaan clubben met de kok en de gids en hun vrienden. Wat een super grappige avond was dat tussen alle locals! Nu nog een dagje Ulaanbataar en dan op naar China! Dan volgt er weer een blog! ☺️

1. Mary schimmel:
    10 augustus 2019
    wat gaaf he dien deze blijft je altijd bij!!!
  2. Anja schimmel:
    10 augustus 2019
    Jij beleefd nog eens wat 😜ben echt nieuwsgierig naar alle foto.s , maar nog ffeeuulll fun en geniet nog even 😘😘
  3. Marrit:
    10 augustus 2019
    Super gaaf 😍😍 Ben heel benieuwd naar China volgens mij is dat echt gekkenhuis 🤪 Nice trip!!! 😘
  4. Ome Rob en tante Bea:
    10 augustus 2019
    Wat een prachtig avontuur dinise. 👍😘
  5. Ome Rob en tante Bea:
    Wat een prachtige avontuur Dinise. 👍😘
  6. Erica en Egbert Bekkering:
    10 augustus 2019
    Wat super gaaf Dinise, dit vergeet je nooit, wat een mooie belevenis en wat weer een mooi verhaal. Nu op naar China en wij kijken uit naar het volgende verhaal. Liefs van ons😘
  7. Jos van deursen.:
    Supergaaf geniet ervan Dinise.groetjes Jos enMarjo
  8. Opa en Oma:
    10 augustus 2019
    Wat weer een geweldig stuk van de reis benieuwd naar het vervolg liefs!😎😎
  9. Corrie Krijt:
    10 augustus 2019
    Wat een prachtige reis maak jij weer!! Wat zal je genoten hebben in Mongolië. 9 dagen met je kont op een paard, ik kan mij iets ergers voorstellen!!!! Wat een belevenis hé?
    Dank je wel voor je geweldige verslag en ik kijk nu al uit naar datgene wat je in China gaat beleven.
  10. Yvette:
    10 augustus 2019
    Wat zal jij moeten afkicken als je weer terug moet naar NL! Super gaaf Dien!!! Dikke 💋 en hopelijk ga je in China ook weer genieten! Xx
  11. Opa en dienie:
    11 augustus 2019
    Wat een mooi verslag leuk horen nog veel plezier daar NG

E
  12. Hennie Mentink:
    12 augustus 2019
    Wat een leuk stukje weer Dinise! En wat een ervaring! Het voelde net of ik er even bij was. Geniet er nog lekker even van. Ik hoorde dat je inmiddels aangekomen bent in China! Lieve groet, fam. Mentink
  13. Wilma Leliveld:
    13 augustus 2019
    Wauw, wat een gave ervaring!. Je kunt weer wat van jouw lijstje schrappen. Op naar het volgende avontuur! Veel plezier!
    Groetjes ook van John xx