China!

20 augustus 2019 - Beijing, China

Mongolië afgesloten met een stapavondje tussen de locals! Er waren maar een paar buitenlanders. De gids had ons mee opstap genomen, eerst nog even karaoke. In de club kregen we een VIP bandje. Hilarische afsluiting van Mongolië!

De border tussen Mongolië en China was eigenlijk vooral wachten. Het onderstel moest worden gewisseld want het spoor was niet even breed! De treinreis werd in China alleen maar mooier en mooier! We reden vlak langs prachtige heuvels! Daar stonden we hoor klaar met de camera’s! De treinreis zelf heb ik echt als heel leuk ervaren! De bedden waren prima, en we kwamen de dagen goed door! Na een tijdje had je niet eens meer door dat je bed hard was haha!

Stap je China binnen dan ben je ook meteen in China. Wat een chaos en wat een mensen! De buitenlanders vallen niet eens meer op tussen de Chinezen, ze zijn met zoveel!  Wij vallen wel op voor de Chinezen, we werden dan ook vaak gevraagd om even met ze op de foto te gaan! Veel ouders houden hun kinderen bij zich door een armband te dragen die aan elkaar verbonden is met een snoer.

Ons hostel in Beijing lag lekker centraal, en tussen de gezellig hutong straatjes. Overal winkeltjes in met allerlei Chinese details en eettentjes. Ook hier liepen niet normaal veel mensen haha.

Beijing heeft een aantal highlight zoals het summer palace, de verboden stad en de great wall. We hebben ze natuurlijk allemaal even gedaan! Alle drie prachtig! En super groot, heel leuk om daar rond te lopen! Het voelde voor mij als typisch Chinees haha. Maar het hoogte punt was voor mij de muur! Die vond ik echt vet, we hadden ook echt een rustig stukje! En soms zagen we gewoon echt niemand lopen! Het was nog best een klim, met veel trappen omhoog  maar het uitzicht was het helemaal waard!

Natuurlijk hebben we ook nog een klein uitstapje gemaakt naar Xi’an! Ja weer met de trein, prima vervoersmiddel! Dit keer wel een kleine upgrade want deze trein kon 300km per uur! Dus dat ging lekker snel. Xi’an is een rustigere stad, we vonden het hier dan ook gezelliger en prettiger. Iets minder prikkels haha. We hebben met een fiets over de muur van Xi’an gefietst, mooi uitzicht en overal lichtjes en rode lantaarns! We zijn bij het moslim gedeelte geweest waar we eigenlijk heel goed souvenirs konden kopen. Natuurlijk zijn we naar het terra cotta museum geweest. Nu het achtste wereldwonder. Hier kun je een leger in beelden bekijken. Nou ik heb vooral de achterhoofden van de chinezen bekeken. Want voor mij gevoel was heel China uitgerukt naar dat museum! Het was +35 graden dus die Chinezen waren ook nog lekker aan het zweten! Voor mij meer een must see dan dat ik het nou echt heel indrukwekkend vond!

Met de trein gingen we ook weer terug naar Beijing. De vakantie is echt voorbij gevlogen! Super flauw grapje want jk zit nu te wachten op mijn overstap! Voorlopig weer mij laatste blog, helaas!

1. Anja schimmel:
    20 augustus 2019
    Super om te lezen en hoop gauw je verhalen te horen en foto.s te zien. En ach je hebt zo weer na jaars vakantie 😂😂😂
  2. Erica en Egbert Bekkering:
    20 augustus 2019
    Ooooh weer een mooi verhaal, we zullen ze gaan missen, zijn erg benieuwd naar de foto’s. Voor nu goede reis naar huis, liefs van ons.
  3. Corrie Krijt:
    20 augustus 2019
    Wat heb ik weer genoten van dit geweldig gezellig reisverslag. jij kunt straks terug kijken op een geweldige vakantie waarin je héél veel gezien hebt en beleefd hebt. Heb je veel foto's?
    Geniet van de laatste week en een goede reis terug.
  4. Jos van deursen.:
    20 augustus 2019
    Leuk.mooi vehaal.zo te lezen heb je jr goed vermaakt veel gezien en genoten.een veilige reis terug.en weer met beide benen op de grond.gr.marjo en jos.
  5. Ome Rob en tante Bea:
    21 augustus 2019
    Nou Denise deze heb je weer in de pocket. Prachtig om te lezen en voor jou weer een ervaring rijker. 🥰