Transmongolië!

23 juli 2019 - Yekaterinburg, Rusland

привет

Yess we mogen weer! Het werd ook wel weer tijd he, na 2 jaar in nederland! Dus ik type deze tekst nu lekker vanuit Rusland. Het eindstation gaat Beijing in China worden! Dit keer helaas wel al een retourticket gekocht, dus geen verassingen ;)

Maar we beginnen even bij het begin! Na een prima vluchtje stapte ik uit in Moskou! Om meteen lekker geld te besparen liepen we voorbij de taxi’s en pakten we de metro. Sommige metro stations waren echt al heel mooi. Zonder dat we enig idee hadden hebben we gewoon in 1x de goede metro’s gepakt. Het werd pas lastig toen we moesten gaan lopen naar het hostel haha. Die russische namen is nog niet zo ons ding. Savonds hebben we twee keer gegeten omdat we in een restaurantje terecht kwamen dat ons zo lekker leek haha oeps. De volgende dag zijn we lekker op stap geweest door Moskou. We hebben prachtige kathedralen gezien, lekker typisch russisch. We zijn even bij het Kremlin geweest ook daar waren evht hele mooie kathedralen en we hebben geluncht bij een heel gezellig straatje. Mijn favoriete moment van de dag was een spontaan festivalletje in het Gorky park. Alleen niet zo’n festival als dat ik gewend ben haha. Toen we naar het park toeliepen zagen we een aantal verkleedde mensen. We zagen twee meisjes met een mac donalds zak op hun hoofd. Dit vonden wij natuurlijk prachtig dus hup erachteraan. Bleek daar een evenement aan de gang te zijn met nog veel meer mensen die verkleed waren. Wij hebben lekker een kleedje neergelegd en heerlijk in het park gezeten haha. Genoeg vermaak ;)

We willen dit keer reizen met de trein, de eerste rit zit er inmiddels al op. Van moskou naar yekatarinaburg. We wilden alles doen dus zaten lekker tussen de locals. Heel gezellig haha. In de trein zijn hokjes gemaakt waar zes mensen kunnen slapen. Het gangpad loopt er wel door dus je bent gewoon in de grote coupe. De bedjes zijn heel klein en smal. Mijn voeten bungelen in het gangpad haha. Het onderste bed is een bank, die maak je op als je gaat slapen haha. Eigenlijk is het heel relaxed je bent voornamelijk aan het slapen, eten en spelletjes spelen en het uitzicht is ook nog eens mooi. Al is het ju vooral bomen bomen en bomen haha

Nu ben ik in Yekatarinaburg en ga ik over een paar dagen weer verder met de trein! Grappig is dat Rusland 11 tijdzones kent en dat wanneer wij in de trein zitten er steeds uren verdwijnen. Nu is het verschil met Nederland 3uur. Hier is het later!

Aan het eind van de reis laat ik nog een keer wat van mij horen!

Groetjes Dinise

1. Yvette:
    23 juli 2019
    Gaaf Dien! Klinkt allemaal weer top! Be safe en tot de volgende blog!
  2. Fam. Ouwehand:
    23 juli 2019
    Leuk geschreven weer, heel veel plezier daar!
  3. Fam. Ouwehand:
    23 juli 2019
    Leuk geschreven weer, heel veel plezier daar!
  4. Erica en Egbert Bekkering:
    23 juli 2019
    Leuk Dinise en weer een mooi verhaal, je maakt toch wel een hoop foto’s, daar zijn we ook nieuwsgierig naar hoor. Een hele fijne tijd en geniet jullie er maar lekker van. Liefs van ons.
  5. Mary schimmel:
    23 juli 2019
    het begin is er weer dien echt leuk !! wordt vervolgd !!
  6. Jos van deursen.:
    23 juli 2019
    Je hebt je draai weer gevonden.geniet ervan.maar dat zal wel lukken zo te lezen.gr.marjo en jos.
  7. Eelco:
    Super tof, have fun!!!
  8. Marrit:
    23 juli 2019
    Leuk om je avontuur weer te volgen! 🤩 have fun!! Xx
  9. Ome Rob en tante Bea:
    24 juli 2019
    Mooi dinise en geel veel plezier😘
  10. Annette Barmentloo:
    24 juli 2019
    Wauw wat gaaf Dinise!! Heel veel plezier, dat je maar veel mooie momenten mag beleven! Geniet ervan!! 😘
  11. Rony Hoekstra:
    26 juli 2019
    Leuk joh! Geen bussen daar die niet komen? Treinen is super leuk, mooi avontuur!
  12. Opa en Oma:
    27 juli 2019
    Je hebt de gang er weer goed in, ga zo door! Fijne reis!! Opa en oma
  13. Opa en dienie:
    27 juli 2019
    Wat leuk te horen dat alles goed gaatgeniet er van dag schat
  14. Corrie Krijt:
    30 juli 2019
    we hebben problemen gehad met de computer. lang leve de glasvezel!!!!!!
    Vandaar een wat late reactie.
    Wat een leuk verslag en wat fijn dat jullie weer zo genieten.
    Hier wilde je de vorige keer ook graag naar toe hé?
    veel plezier en geniet van deze bijzondere reis.