Kam oewn Hanoi!

6 juni 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Lieve mensen!

Deze blog is niet meer vanuit hanoi maar vanuit  Cat Ba Island. Drie maanden Hanoi waren genoeg voor mij, en ik begon er ook echt naar uit te kijken om weer verder te gaan! De temperatuur ging door de veertig, alles wat we deden had als uitgangspunt airco! De tochtjes op de scooter waren niet te doen in die brandende zon en ik begon het strand echt te missen.

Na acht maanden ben ik ook voor het eerst alleen op pad, wel gek hoor! We zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan hoor,  nee sterker nog ik heb echt een top tijd gehad samen met Nad! Nadja blijft nog even werken en ik ga lekker bakken in de zon haha.

Ik heb Hanoi wel als een te gekke ervaring gezien want het lesgeven vond ik wel super gaaf! Soms was het super chaotisch dan stuurde ze me het lessonpan van de week ervoor op, was het bord kapot en hadden ze geen materiaal of kwam de asisstent te laat en wist niemand wat er moest gebeuren. Ik heb ook een x gehad dat de asisstent niet wou lesgeven omdat er geen airco was en er zo vandoor ging en mij alleen liet met de kinderen. Ach maakt het allemaal wel weer speciaal en grappig haha. Wat ik wel heb gemerkt is dat ze je echt gebruiken, je bent niet zeker van je uren en je moet maar afwachten of je wordt uitbetaald. Vooral nadat je gezegd hebt dat je gaat stoppen want dat hebben ze je niet meer nodig. Ach bij mij is uiteindelijk alles goed gekomen en heb ik zelfs teveel gekregen haha ;)

Hanoi is grote stad met onwijs veel scooters. Vreselijk om dat ding ergens te parkeren maar iedereen rijdt er op. Alles wordt erop vervoerd, hilarisch soms. Ik heb deze maand maar twee lekke banden gehad dus mijn problemen met mijn scooter vielen dit x reuze mee haha! Na drie maanden kon ik nog steeds zo genieten van het hectische verkeer in Hanoi. Het lijkt wel of iedereen die toeterd voorang mag nemen, stelletje gekken haha. Echt veel sightseeing heb ik niet gedaan, moest alles in de laatste week doen en toen vond ik het te warm haha. Ben wel naar het gevangenis museum geweest, vond ik tegenvallen want alles was aangepast en vernieuwd voor toeristen. Het maakte niet echt indruk. Ook heb ik een aantal pagodes bezocht en wel veel geweest in de old quarter.  De wijk waar het gebeurd en die nog echt authentiek is.

Hoe vervelend het ook klinkt, ik ben tussendoor ook even een weekendje Bangkok (Thailand) geweest. Ik moest even het land uit om een nieuw visum te regelen. Het bezoekje was super kort want wilde zo min mogelijk geld verliezen en zo min mogelijk uren hoeven afzeggen maar het was leuk! Ik vind Bangkok echt een heerlijke stad, er gebeurd overal wel iets! Super fijn om ook weer even ergens anders te zijn !

Ik ga nu lekker genieten van Vietnam, ik reis van noord naar zuid. Wat ik na vietnam allemaal nog ga doen weet ik nog niet maar ik zie jullie in ieder geval eind augustus!

xx dinise

1. Anja schimmel:
    6 juni 2017
    Geniet nog maar eventjes het is voorbij voor je het weet , en wel fijn dat je er met de sinterklaas in ieder geval weer bij bent alleen dat alleen reizen doe voorzichtig
  2. Marrit:
    6 juni 2017
    Leuk verhaal weer! Geniet nog ma ff het einde is eindelijk in zicht!!
  3. Opa en dienie:
    6 juni 2017
    jouw laatste regeltje van je verhaal ben ik heel erg blij ik hoop je in goede gezondheid

dan weer terug te zien in ons BEEMTE BROEKLAND GROETJES DIENIE EN opa
  4. Mary schimmel:
    6 juni 2017
    ben benieuwd naar de rest van Vietnam dien have fun met je nieuwe avontuur xxxx
  5. Yvette:
    6 juni 2017
    Lieve Dien, wat een ervaringen doe jij op die je nooit meer kunnen worden afgepakt! Super stoer dat je nu alleen verder trekt. Heel veel plezier nog en laat even weten wanneer we je weer in ons kikkerlandje mogen verwelkomen! Dikke x
  6. Corrie Krijt:
    6 juni 2017
    Weer een ontzettend mooie belevenis. Wat zal jij veel te vertellen hebben eind augustus.
    Geniet ervan meisje!!!!
  7. Ome Rob en tante Bea:
    6 juni 2017
    Je bent een echte wereld reiziger geworden. Geniet er nog van het is zo eind augustus.
  8. Opa en Oma:
    6 juni 2017
    Goed verhaal weer.wij zien uit naar de pup maar nog veel meer naar jou.hier in ned komen ze steeds meer leerkrachten te kort .je kunt vast zo aan de slag.ook fijn om te weten liefs opa en oma.q
  9. Willeke:
    7 juni 2017
    Hi Dinise, klinkt weer heerlijk allemaal. Geniet komende weken nog lekker terwijl wij nog even een paar weken bikkelen tot de zomervakantie Liefs uit Houten
  10. Fam. Ouwehand:
    9 juni 2017
    Wat stoer zeg alleen op pad, doe je wel voorzichtig?!
    Gelukkig schiet augustus al op, geniet nog even van die laatste maandjes!
    Veel liefs van ons!