Dhanybad Nepal

4 november 2016 - Pokhara, Nepal

Om lekker bij te komen na de trekking zijn we naar het stadje Pokhara gegaan. I fell in love with Pokhara. Het gebied waar wij in zaten lag aan een lake and had allemaal strandtentjes. De sfeer die er heerste was super gezellig en relaxed! En er was de Busy Bee: een kroeg waar wij de nodige avondjes hebben doorgebracht. Het is heerlijk om te zien hoe de Nepalese mensen opgaan in de muziek en nog leuker om met ze mee te doen. Elke avond speelden ze precies dezelfde playlist. We herkennen nu ook wat Nepalese liedjes. 1 dag hebben we scooters gehuurd en heerlijk rondgereden door Pokhara. Met de wind in onze haren steile zandweggetjes op met veel stenen en door rivieren. De onderkant van de scooter ligt nu wel los maar ik vond het heerlijk haha. Tijdens de dagen dat wij er waren was er het festival Tihar, de stad werd versierd en er werd veel gedanst! Honden, koeien, het licht en broers en zussen werden vereerd. Afscheid nemen van Pokhara vond ik niet zo makkelijk maar we gingen voor een nieuw avontuur namelijk padvinden. Rugzakje op, pet op het hoofd, lunchpakketje mee en lagen met deet op gingen we het nationaal park Chitwan in. Opzoek naar Tijgers, luipaarden en beren. Al snel zagen we veel voetsporen van de Tijger en hadden we goede hoop maar na twee volle dagen lopen hebben we: kippen, herten, wilde zwijnen, apen, crocodillen en neushoorns gezien. Die laatste waren vooral heel indrukwekkend. De meest voorkomende dieren waren muggen, ik ben echt helemaal lek geprikt en het jeukt!! Ohja en ik moet niet de bloedzuigers vergeten, die heb ik van mijn voeten af moeten trekken. Niet zo'n fijn klusje. Na een tweede huid van Deet en zonnebrand was zelfs een koude douche heerlijk! Onderweg hebben we zulke leuke nepalese mensen ontmoet, de gastvrijheid hier ga ik nog missen! De laatste dagen breng ik door in Kathmandu, de plek waar we ook begonnen.

Ongelooflijk hoe snel iets kan gaan. 4 weken geleden stond ik nog afscheid te nemen van mijn ouders en nu al weer van Nepal. Nepal heeft een grote indruk achtergelaten en was een mooi begin van onze reis! Ik ben verliefd geworden op de natuur en de fijne sfeer. Ik heb me nooit ook maar iets onveilig gevoeld!  Voor nu zeg ik dhanybad Nepal (dankjewel Nepal) en jam jam Maleisië (lets go Maleisië). Want dat wordt mijn volgende bestemming!

Veel liefs,
Dinise

1. Marrit:
    4 november 2016
    Leuk om je verhalen zo te lezen dinise! Volgens mij geniet je echt volop! Ben benieuwd alweer naar je volgende avontuur. xxx
  2. Kim Rorije:
    Wauw Dien, echt gaaf wat je allemaal doet! Heel veel plezier in Maleisië! xx
  3. Kim Rorije:
    Wauw Dien, echt gaaf wat je allemaal doet! Heel veel plezier in Maleisië! xx
  4. Mary schimmel:
    4 november 2016
    fijn dien dat je zo geniet !alweer een maand voorbij ! benieuwd naar Maleisië!
  5. Myrna:
    4 november 2016
    Ohh je hebt alleen afscheid genomen van je ouder gaaf verhaal!!!! We missen je dus kom maar weer terug
  6. Mary schimmel:
    4 november 2016
    fijn dien dat je zo geniet! !!alweer een maand voorbij! !!!ben benieuwd naar Maleisië! !!!
  7. Anja schimmel:
    4 november 2016
    hallo ben erg nieuwschierig naar de foto,s kan me zo niet voorstellen dat het leuk is hihihihihi maar vind je een kanjer en hoop dat jij de reis van je leven hebt .
    Dus op naar volgende land veel plezier .xxxx
  8. Opa en Oma:
    4 november 2016
    Jammer dat er zoveel insecten moeten zijn die jou moeten pesten! Maar blijf vooral genieten. Liefs.opa en oma.
  9. Opa en dienie:
    4 november 2016
    denise geweldig dat je zoveel plezier geniet maar blijf een beetje uit de buurt
    van al die grote besten geweldig groetjes dieny en opa
  10. Yvette:
    4 november 2016
    Hey stoere nicht! Ben blij te lezen dat alles zo goed gaat en je zoveel mooie herinneringen aan het maken bent! Geweldig hoor! Have fun en goede reis naar Maleisië!!! Xx
  11. Iris:
    6 november 2016
    Wauw dien! Wat gaaf allemaal, en wat gaat de tijd dan snel! Veel plezier in Maleisië xx
  12. Alide:
    12 november 2016
    Hallo Dinise,

Eindelijk de tijd genomen om al je reis verhalen te lezen! Geweldig ! Wat een ervaringen en ontmoetingen! Heel bijzonder dat ik over je schouder mee mag kijken en genieten van alles wat je mee hebt gemaakt. Waar je nu bent ik weet het niet maar ik zeg: geniet en deel zo door:-)
  13. Wilma Leliveld:
    13 november 2016
    Hoi Dinise,

Wat leuk om te lezenhoe je genoten hebt in Nepal! Vind je maar wat stoer, hoor!
    Op naar de volgende uitdaging
    Heel veel plezier alvast in Maleisië!