Australië wat was je mooi!

27 mei 2015 - The Grampians National Park, Australië

Hello lovely mates!

Hier is die dan mijn allerlaatste reisverslag vanuit Australië. (Tenminste dat denk ik, of er moet nog zoiets vet gebeuren de aankomende twee dagen..) Want twee dagen langer heb ik hier niet meer L

Maar eerst nog even mijn laatste weekendje Sydney want wauw wat was die weer gaaf! Ik heb gestaan op de surfplank en dat al na 1 uur! Helaas kon ik de spierpijn niet ontlopen daarna haha, we zijn die avond nog wel begonnen aan de bondi to coogee walk! Hadden we eerder moeten doen want we kwamen super leuke strandjes tegen, deze wandeling is helemaal langs de kust van Sydney. Omdat het donker werd hebben we hem zondag afgemaakt! Maar op zaterdag zijn we nog even naar de Wildlife zoo geweest want ja we konden Australië niet verlaten zonder alle dieren te zien haha. Dit x hebben we wel een crocodil gezien ;) De zaterdag hebben we goed afgesloten in de CBD met heerlijke dansjes en drankjes! Oke de zondag hebben we eerst de Coogee to bondi walk gedaan, daarna kwamen we een super schattig marktje tegen en heb ik nog de zonsondergang bekeken in Rose bay, de buurt waar we in woonden. Het blijft mooi!

Dinsdag echt mijn allerlaatste stage dag! Wat ben ik verwend, de kinderen hadden een super grote kaart gemaakt met allemaal een tekening en ik kreeg een schilderij van bondi beach, want ze wilden dat ik die niet vergat! Ik heb wel drie keer een groepsknuffel gehad met alle meiden tegelijk en bij het naar huis gaan moest er zelfs een meisje huilen! Als afscheidcadeautje voor de meiden had ik stroopwafels en drop, nou dit vonden ze fantastisch! Ook de leerkrachten waren helemaal weg van de stroopwafels haha. En toen kwam het trieste moment van de koffers inpakken, en afscheid nemen van Sydney. Maar on our way to Melbourne! Hier zijn we naar een grote overdekte markt geweest, hebben we heel veel selfies met graffiti muren, zijn we naar het strand geweest waar we uiteindelijk bij de openhaard iets hebben gedronken haha en zijn we heerlijk uit eten geweest om het begin van het einde eens goed te vieren.

Tasmanië here we come! Woow wat was dat stressen bij het vliegveld, ik zat ver over mijn kilo’s heen en moest 4 kilo weg gooien dit lukte mij natuurlijk niet en na veel gedoe heb ik 1 kilo weg gegooid en mocht ik doorlopen, maar wat een stress! En dat al om 5uur s ochtends!  Maar dat vroege opstaan en al die stress was het helemaal waard want wauw wat is Tasmanië weer mooi! Met onze campervan hebben we twee prachtige national parken bezocht en hebben we super mooie wandelingen gemaakt, jaja ik vind wandelen hier leuk! We hebben heel veel dieren gezien waaronder kangaroos, wombats en Wilbert! Wilbert is onze nieuwe liefde, het is een wallaby en houd ontzettend van flirten! We konden echt heeel erg dicht bij hem komen! Eén ding moet ik wel zeggen van Tasmanië het is er echt vreselijk koud haha, hier hadden wij niet op gerekend en ik had natuurlijk alleen maar zomer kleren mee. Ik heb één afschuwelijk lelijk vest gekocht die wel erg mooi is. ( Ik trek hem uit als ik een foto maak hihi). We zijn één week op Tasmanie geweest.

Weer terug naar Melbourne waar we al onze avonturen hebben gedeeld met de andere meiden die naar Australië gingen, heel gezellig maar niet echt uitgaan dus zijn Nadja en ik verder gegaan met zijn tweeën. Nou ik kan jullie vertellen dat dit een hele mooie avond is haha we hebben een cocktail gehad: walk of shame. Super lekker maar op een gegeven moment leek het of er brandnetels in zaten.

The day after…. Fris en fruitig hebben we onze nieuwe campervan opgehaald, dit keer hebben we hem Grampian genoemd. En ein-de-lijk mag ik ook legaal achter het stuur, dus dat heb ik meteen gedaan. On our way to the GREAT OCEAN ROAD en ja hij is great. Een weg die voor het grootste deel langs de zuidkust van Australië loopt. Prachtige kliffen, wij hebben natuurlijk de highligths allemaal gehad, zoals de twaalf apostelen en the london bridge. Vele fotoshoots en selfies hebben zich afgespeeld, uiteraard zonder dat lelijke vest die mij warm hield. Maar toen gebeurde het, het werd warm dus zelfs nog in een korte broek gelopen!! We hebben sowieso heel erg geluk gehad met het weer, constant een lekker zonnetje! Onderweg hebben we ook nog een extra stop gemaakt namelijk the Otway treetop adventures. Hier konden we van de Zipline af. Je gaat dan aan een touwtje via een schuine kapel van boom naar boom heel vet! Dat ga ik zeker nog een x doen maar dan wil ik hoger en langer haha het hoogste punt was 20m en de langste baan was 120m.

Na de great ocean road stond er nog één National Park op het programma namelijk the Grampians, hier is onze campervan naar vernoemd. Hier hebben we echt een prachtige wandeling gemaakt helemaal omhoog, waar ik de foto op de rots heb gemaakt. En hebben we twee nachten op een camping gestaan waar echt heeeeel veel kangoeroes rondliepen, super vet. Wat toch ook nog steeds op mijn bucketlist stond was paardrijden in Australië. Nou dat kan ik nu ook afstrepen! Nadja en ik hebben een prachtige tocht gereden van 2,5 uur in the Grampians. Ik vond het heerlijk om weer even te rijden! En naast springende kangoeroes rijden is toch ook wel heel erg vet!

Mijn reis eindigt al over twee dagen in Adelaide, ik weet nu al dat ik Australië heel erg ga missen want wat was het hier gaaf! Ik land zaterdag om 13.15, zie jullie snel!  Zoals als nadja altijd zegt: dit waren al mijn hoogtepuntjes!

Heeeeeel veel liefs uit Australië.

1. Mary schimmel:
    27 mei 2015
    Wauw Dien wat zal jij aussie missen !
  2. Esmay:
    27 mei 2015
    waauw, gaaf weer dien! Geniet nog heel even &tot zaterdag!
  3. Yvette:
    27 mei 2015
    Niet normaal wat jij allemaal mee hebt gemaakt en hebt gedaan! Ik ken je niet meer terug!!! Wat super vet en we begrijpen heel goed dat je Australië gaat missen, maar... Blijf nu maar gewoon weer een tijdje in Nederland!!! Dikke kus en tot heeeel snel!!!
  4. Fam. Ouwehand:
    27 mei 2015
    Wauw wat heb je weer veel meegemaakt in korte tijd!! Het klinkt allemaal super! Geniet nog van je laatste daagjes en tot heel snel!!
    XX
  5. Anja schimmel:
    27 mei 2015
    De kaneelstokken en stokjes liggen klaar hoor super dat je het zo naar je zin hebt gehad maar toch fijn je straks weer te zien in levende lijve xxx
  6. Ome Rob en tante Bea:
    27 mei 2015
    Wat prachtig allemaal Dinise. Een reis om nooit weer te vergeten. Een goeie reis terug naar het kleine Nederland en tot gauw
  7. Marrit:
    27 mei 2015
    Wat een super tijd maak je daar mee zeg! Zo gaaf om te lezen! Geniet van je laatste dagen en we kunnen niet wachten op de foto's en je weer te zien
  8. Opa en dienie:
    27 mei 2015
    super meid je bent nu lang genoeg weggeweest .
    nu moet je maar gauw terug komen ,want anders ben ik bang dat je daar nog een vriendje vind en helemaal niet terug komt baba
    groetjes dienie en opa
  9. Opa en oma Gerritsen:
    28 mei 2015
    De tijd gaat snel maar wat heb jij hem goed benut!we zien naar je uit. Liefs opa en oma!
  10. Anneke:
    4 augustus 2015
    Hoi Dinise, wat een mooie verhalen en foto's. Super dat je dit allemaal gedaan hebt! Fijne vakantie nog.
    Groetjes Anneke Visser