Maleïsie

18 november 2016 - Penang, Maleisië

Het mooie van een enkeltje is dat je gewoon kan doen waar je zin in hebt. Vandaar dat we in Maleise beland zijn want 17uur wachten op het vliegveld dat leek ons niet wat.

Woow cultuurshock! We namen een taxi naar ons hostel en bam daar was een goed verharde snelweg, daar waren verkeersborden en verkeerslichten. De backpacks konden gewoon in de kofferbak in plaats van bovenop de auto en er werd niet naar elke auto getoeterd. We reden langs het en na het andere hoge gebouw en kwamen verschillende bekende winkels tegen als de h&m, maar ook de dure winkels zoals prada enzo. Niet te vergeten mac donalds. Om niet helemaal onvoorbereid erheen te gaan hadden we van te voren een hostel geboekt. Dit hostel zat vol andere backpackers en we hoefden dan ook niet alleen op stap te gaan. We hebben de kuala lumpur tower, de twintowers, de botanical garden, china town en little india bezocht in Kuala lumpur. Savonds heerlijk de stad in geweest, vrouwen hebben hier echt geluk want ze krijgen overal gratis drank! We zijn geëindigd bij een leuk live bandje midden op straat.

Ook de bussen hier zijn niet te vergelijken met die van Nepal. Ik kan gewoon liggen hier hihi. Met het busje naar Cameron Highlands waar we een dag rondgelopen hebben. Omdat het geregend had was alles lekker glad. We hebben onszelf beloond met een thee van de plaatselijke theeplantage.

Dan het moment van zand tussen mijn tenen, heerlijke strandtentjes, vrolijke mensen en heerlijk eten! Ja we zijn aangekomen op Langkawi! Hoe blij ik was toen we aankwamen hoe chagarijnig ik was toen ik probeerde te slapen in een 15pers dorm en mensen om 1uur nog gingen skypen/ backpack inpakken / spelletjes spelen met geluid of gewoon random praten. Daar lagen Nadja en ik dan om 1uur als enige in bed. Om de ellende een beetje te verzachten maar chips en cola gehaald in een winkeltje dat gelukkig nog open was!

Ken je dat gevoel van zand tussen je tenen, zon in je gezicht, je huid die zachtjes begint te verkleuren, het geluid van de golven, een zacht briesje en een blauwe lucht? Ik noem dat genieten en het is te vinden op Langkawi een eiland in Maleisië. Dat ze me de hele nacht hebben wakker gehouden dat maakt me allemaal niks meer uit! Natuurlijk hebben we niet alleen maar op dat strand gelegen, we zijn ook met de boot naar andere stranden geweest! En tussendoor even eagles spotten, vond ze best mooi zolang ze maar niet in de buurt kwamen van mijn boot! Met een scooter hebben we een rondje over het eiland gereden en hebben we een bezoekje gebracht aan een ander strand en watervallen. Ook zagen we een hele indrukwekkende boeddha in the lucky temple! Kunnen jullie je voorstellen dat ik al een klein beetje een kleurtje krijg?

De laatste dagen hebben we de toerist uitgehangen ik Penang. Een ander eiland. George town de wijk waar we in verblijven staat op de werelderfgoedlijst. Met een citymap in de hand gingen we opzoek naar streetart. Dit deden we samen met tientallen andere toeristen haha maar het was wel erg mooi! De dag erna zijn we naar 1 van de grootste boeddhistische tempels geweest en dat was Maleisië.

Het visum en de vliegtickets liggen alweer klaar want morgen vliegen we maar Myanmar, en land vol met cultuur! Ben benieuwd!

Veel liefs Dinise

1. Marrit:
    18 november 2016
    Ooeee dat klinkt allemaal echt heerlijk! Hier alleen maar regen deze week... . Fijn dat je zo geniet!! Xxx
  2. Willeke:
    18 november 2016
    Wow klinkt weer heerlijk, weet uit een ver verleden nog hoe het was, die prachtige stranden. Hier is het echt herfst dus geniet er maar goed van, liefs Willeke
  3. Mary schimmel:
    18 november 2016
    o weer mooi dien genieten
  4. Fam. Ouwehand:
    18 november 2016
    Jaloers!! Dat strand en de zon klinken goed! Geniet jij er lekker van , je slaat de herfst hier lekker over. Dikke x
  5. Yvette:
    18 november 2016
    Jeetje Dien, ik word nog bijna jaloers als ik al die verhalen zo lees! Wat super tof allemaal! Ben zo benieuwd naar de foto's, maar een beetje fantaseren bij je verhalen is ook erg leuk! Geniet nog even lekker en heel veel plezier en een goede reis naar mayanmar!!! Liefs en een dikke kus
  6. Ome Rob en tante Bea:
    18 november 2016
    Prachtige reisverhalen. Ben jaloers op het mooi weer. Lekker genieten en heel veel plezier in Myanmar
  7. Anja schimmel:
    18 november 2016
    Fijn te lezen dat je het mooi en leuk hebt daar . Ben ook echt benieuwd naar de foto,s !! Nou fijne tijd dan in Myanmar ben benieuwd wat je dat aantreft xxxxx
  8. Opa en Oma:
    18 november 2016
    Wat een andere wereld,fijn weer dat alles goed is met jullie. Liefs van ons.opa en oma.
  9. Annette Barmentloo:
    19 november 2016
    Bedankt weer voor het mooie reisverslag! Geniet van alles, stoer buurmeisje van me!